Skip to main content
20 Nov 2019

HOE UW HOTEL TE VERBINDEN MET DE PLAATSELIJKE GEMEENSCHAP

HOE UW HOTEL TE VERBINDEN MET DE PLAATSELIJKE GEMEENSCHAP
HET BELANG VAN MAATSCHAPPELIJKE BETROKKENHEID VOOR HOTELIERS

Local CommunityTijdens een sessie op de Londense editie van de Independent Hotel Show werd het nog eens benadrukt: het bouwen van relaties met lokale bedrijven en bewoners is één van de beste marketingstrategieën die een hotelier in kan zetten - vooral als uw inspanningen ècht toegevoegde waarde bieden voor de lokale gemeenschap. Als u het goed doet, verhoogt u het imago van uw hotel en verbetert u de lokale ervaring voor uw gasten

Hier is onze visie op hoe hoteliers iets terug kunnen geven aan hun lokale gemeenschap:

EEN VERANTWOORDELIJKE LOKALE WERKGEVER ZIJN

Net als ondere lokale ondernemingen, ondersteunen hotels hun gemeenschap van nature door werkgelegenheid te bieden. We kunnen dit echter nog een stap verder brengen door het aanbieden van community engagement-programma's, zoals seminars voor studenten in de hospitality. Dit kunnen onder andere presentaties zijn van ervaren medewerkers en praktische workshops voor specifieke aspecten van hospitality. Een andere optie is om stageplaatsen aan te bieden aan omwonenden die graag ervaring willen opdoen in deze branche.

INVESTEREN IN LOKALE PROJECTEN

Hotels zijn afhankelijk van de kwaliteit van hun omgeving, dus het lijkt vanzelfsprekend dat de plaatselijke omgeving voor elke hotelier een zorg is. Denk bijvoorbeeld aan de sponsoring van schoonmaak-acties, recyclinginitiatieven, natuurbehoud en al het andere dat van lokaal belang is. Betrokken zijn bij activiteiten die centraal staan ​​in de gemeenschap zal niet onopgemerkt blijven. U kunt er ook trots op zijn dat uw inspanningen de kwaliteit van het leven lokaal hebben verbeterd.

EEN LOKALE GIDS ZIJN

Zoals u weet, is de lokale kennis bij veel gasten beperkt en vertrouwen zij op aanbevelingen om het beste uit de omgeving te halen. Dit komt vooral voor in steden zoals Amsterdam, waar gasten graag horen over verborgen plekken, pop-up bars en de nieuwste restaurants en attracties. Dit is een geweldige kans om lokale kennis te combineren met vooraf afgesproken speciale aanbiedingen, zoals een gratis drankje in een lokale bar of een korting voor een nabijgelegen attractie.

HARDLOOPCLUBS ORGANISEREN

Betrokken raken bij lokale evenementen is een geweldige manier om uw steun voor de gemeenschap te tonen. Bijvoorbeeld het organiseren van hardloopclubs waar gasten zich voor kunnen aanmelden om samen te sporten. Een andere optie is om een ​​gratis joggingstation te bieden met water, handdoeken en een plattegrond met lokale hardlooproutes. Dit is tevens een opening voor een samenwerking met lokale sportscholen om dagelijks / wekelijkse sportpassen voor gasten met korting te bieden.

BEHOUD VAN LOKALE ERFGOED

Uw hotel kan een belangrijke rol spelen bij het behoud van de traditionele manier van leven in de omgeving. Denk hierbij aan de ondersteuning van lokale ambachten en andere traditionele industrieën. Of het nu gaat om de gratis promotie van hun diensten of om het voorbeeld te geven met lokaal geproduceerd textiel en meubilair in uw hotel. Een andere optie is om homestays in de omgeving te promoten als je volgeboekt bent.

local community.jpgDUURZAME INITIATIEVEN

Er zijn veel manieren om groene initiatieven te ondersteunen. U kunt bijvoorbeeld deelnemen aan het jaarlijkse Earth Hour-evenement, waarbij niet-essentiële elektrische items gedurende één uur worden uitgeschakeld. Je kunt ook overwegen om een ​​papierloos kantoor te omarmen of een veganistisch eetevenement te organiseren. Uit uw steun voor groene initiatieven zal blijken dat u een bedrijf bent dat zorg draagt ​​voor het milieu. Iets dat veel meer bedrijven zouden moeten doen in het licht van de toenemende zorgen omtrent de opwarming van de aarde.

TER AFRONDING

Het meest lonende aspect van meer betrokkenheid met uw lokale gemeenschap is dat iedereen van uw inspanningen zal profiteren. Misschien kunt u niet alle bovengenoemde suggesties realiseren, maar hopelijk kunt u er minstens één omarmen en daar uw voordeel mee doen.

Met dank aan Adam Raphael, Nick Davies, Tom Holloway en Julio Marques voor hun input en inspiratie. Als je meer wilt weten over dit onderwerp, bezoek dan zeker de Hotel Vision Stage op de Independent Hotel Show in Amsterdam waar onder andere lezingen worden gegeven over het betrekken van je lokale gemeenschap.

 

View all News Hub
Loading

THE 2024 EDITION WAS PROUDLY SUPPORTED BY

RECOMMENDED BUSINESS PARTNERS


 

DESIGN PARTNERS


 

COMMUNITY PARTNERS

HEADLINE MEDIA PARTNER

ENTREE

MEDIA PARTNERS

EXPERIENCE PARTNERS