Hotelier Camille Oostwegel over empathie, ervaring en onafhankelijkheid in de gastvrijheid van hotelhouder

Hotelier Camille Oostwegel Jr

Het concept achter de Independent Hotel Show gaat evenzeer over samenwerking en kennisdeling als over de gespecialiseerde exposanten en een toegewijd opleidingsprogramma. Daarom hebben we onze community partner, SEVERS+JANSEN, The Hospitality Studio, gevraagd om een bezoek te brengen aan Camille Oostwegel Jr om zijn visie te krijgen op wat gastvrijheid zo'n bruisende sector maakt...

Na meer dan twee jaar in een brand management team bij Starwood te hebben gewerkt, vervoegde Camille het bedrijf van zijn vader, Oostwegel Collection, als Director of Business Development. Hij heeft zijn ervaring al gebruikt voor het uitvoeren van een rebranding, het implementeren van strategiemeetings en het toekomstbestendig maken van het bedrijf, en heeft zeker zijn stempel gedrukt!

De reiziger van vandaag is niet meer in een concept te vangen. De wereld is fluïde en zo zijn dat ook de wensen van de reiziger. Wat is jouw heilige graal voor hospitality (gastbeleving) vandaag de dag?

Inlevingsvermogen. Daarmee valt of staat de gastvrijheidsbeleving. De gebouwen of de faciliteiten kunnen nog zo mooi en goed zijn, uiteindelijk brengen de medewerkers het tot leven. Met actieve medewerkers die een hoog inlevingsvermogen hebben maak je het verschil, nu en ook in de toekomst.

In onze beleving heeft elk hospitality project bij aanvang een goed fundament met een verhaallijn nodig. Hoe denk jij hierover? Met een achtergrond in Brand Management kan ik niet anders dan dit onderschrijven. Goede pijlers zijn belangrijk maar blijf het ook evalueren, zorg dat als het concept eenmaal live is je goed luistert naar wat de medewerkers en de gasten er over te zeggen hebben en schaaf waar nodig het concept bij.

Zie je in de huidige - competitieve hotelmarkt - blijvend ruimte voor independent hoteliers en waarom? Absoluut, ik ben daar meer dan 100% van overtuigd. Als onafhankelijke hotelier kan je het concept zo authentiek maken waardoor het uniek is en mensen er graag naar toe en/of naar terug komen.


Het valt niet te ontkennen dat familiebedrijven een bijzondere essentie met zich meebrengen, uniek en onderscheidend van de concurrentie. Dus of je nu deel uitmaakt van een familiehotel of niet, zorg ervoor dat je deel uitmaakt van de 'Hotel Dynasties' sessie in de Independent Hotel Show London om toegang te krijgen tot vitale informatie over het creëren van een familiecultuur, het vertrouwen en de loyaliteit van je medewerkers en het opbouwen van een sterk bedrijfsethos.

Back to news